Õhtu imelise Julie Andrews’iga

Eile oli mul au veeta õhtu Sydney State teatris ja kuulata ning vaadata laval ühte minu lapsepõlve lemmikut, imekaunist ning inspireerivat Julie Andrews’i. Minu kõrval istus üks vanem naisterahvas, kes küsis minu käest, et kas ma olen ka ‘Heliseva Muusika’ fänn, mille peale me mõlemad naeratasime ja leidsime ühise keele. Aga kui me arutama hakkasime, et mitu korda me siis oleme näinud ‘Helisevat Muusikat’ jäin mina vastuse võlgu. Ma usun, et see arv on seal kuskil 20-ne ringis. Seda siis filmi vaatamise osas. Ja sellele lisanduvad veel 2 lavastust, mida ma vaatamas olen käinud. Üks siis aastaid tagasi kui ma veel ise näitlemisega tegelesin. See oli Ugala teatris 1990’ndatel aastatel, kus ma rõdult peale proove ‘Helisevat Muusikat’ mitmeid kordi vaatamas käisin. Ja mõned aastad tagasi käisin ma koos emaga Tartu Vanemuises, kus toodi lavale taaskord see imekaunis muusikal, sel korral siis kehastas Maria’t Birgit Õigemeel.

Eile õhtul siis Julie Andrews rääkis oma elust, lapsepõlvest, karjäärist. Kuidas Walt Disney ta avastas ja talle Mary Poppinsi rolli pakkus, kuidas Helisev Muusika ta elu muutis, kuidas ta elas õnnelikus abielus 41 aastat koos võrratu abikaasa Blake’iga jne jne.

Julie Andrews

Julie Andrews

‘Heliseva Muusika’ kohta mõned toredad lood:

– Põhimõtteliselt iga päev Salzburgis võtete ajal sadas ja oli külm ja kole ja niiske. Oodati neid vihmavabasi tunde ja päevi, et filmida. Kui järgmine kord filmi vaatate, siis pöörake tähelepanu sellele hallile ja udusele taevale ja pilvedele🙂

– Filmi imeilus avastseen, kus Maria mägedes laulab ei näita neid kaadreid, kus iga kord helikopteri poolt tekitatud tuulepuhang Julie Andrews’i pikali maha surus ja ta muru ning mulda maitsta sai🙂

– Stseenis, kus lapsed koos Mariaga järve pealt tulevad ja isa neil kaldal vastas on ja ehmatusest paat kummuli läheb, kõige pisem tüdruk Gretl peaaegu uppus. Julie Andrews pidi lastega koos samale poole kukkuma, kuna Gretl’i kehastanud Kym Karath ei osanud veel ujuda ja Julie pidi ta kohe kinni püüdma ja vee alt välja tooma , kuid kukkus kogemata valele poole. Terve võttemeeskond tormas vette pisikest tüdrukut päästma. Seda haruldast kaadrit näidati ka eile meile. See oli filmitud Nicholas Hammondi (filmis Friedrich von Trapp) ema poolt, kes kaameraga poja tegemisi võtete ajal jäädvustas.

DSC06813

Julie Andrews on ka peale eilset minu silmis just täpselt see Julie, nagu ma teda ette kujutasin. Ta on väga kaunis, elegantne, suure südamega ilus inimene.

Põnev oli kuulata lugusid Walt Disney’st ja Albert Hitchcock’ist ja Julie koostööst nendega.

Kahjuks Julie Andrews ei laula juba aastaid, kuna pärast seda kui tal tekkisid tõsised probleemid häälega, otsis ta abi kirurgidelt. Operatsioon aga kahjuks ebaõnnestus ning aastal 1997 kaotas Julie Andrews oma võrratu lauluhääle.  Nüüd ta saab laulda vaid väga madalas registris ning mitte väga veetlevalt, nagu ta ise arvab. Siiski õnnestus mul kuulda eile õhtul Edelweiss’i tema esituses. Ehk siis laulsime seda laulu kõik koos. Nii et ka mina võin öelda, et olen launud koos legendaarse Julie Andrews’iga🙂

Peale seda kui Julie kaotas oma lauluhääle hakkas ta kirjutama lasteraamatuid ja nii mõnelegi neist on kirjutatud juba ka muusika ning näiteks The Great American Mousical on ka edukalt muusikalina juba lavale toodud. Julie kirjutab raamatuid oma tütrega ning on leidnud uue viisi kuidas muusikat ja ennast väljendada. Ta on õnnelik ja see on kõige tähtsam.

Kahjuks ei olnud pildistamine lubatud. Oleks mul parem telefon, siis oleks ilmselt salaja saanud pildikesi teha. Aga väikse pildikese lavast siiski sain :)

Kahjuks ei olnud pildistamine lubatud. Oleks mul parem telefon, siis oleks ilmselt salaja saanud pildikesi teha. Aga väikse pildikese lavast siiski sain🙂

Kokkuvõtteks võin öelda, et jäin õhtuga väga rahule ja üks minu pisikestest unistustest on nüüd jälle täitunud. Ma usun, et see ei olnud juhus, et Julie Andrews just nüüd siia Austraaliasse otsustas tulla (esimest korda elus) ja just nüüd juhtusin mina Sydneys olema. Olen tänulik ja olen õnnelik🙂

õnnelik Merit :)

õnnelik Merit🙂

 

 

Lisa kommentaar

