Mihkel Mattisen

Armsad lugejad, üle pika aja rõõmustan teid uue intervjuuga. Pean tunnistama, et see on mulle eriti armas, sest hindan kõrgelt seda andekat Eesti pianisti. Jah, loomulikult on jutt Mihkel Mattisenist. Ta on klassikalise pianistina lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia, ning täiendanud end Londonis Guildhall Muusikakoolis. Minu arvates üks säravamaid ning andekamaid tähti eesti muusikamaastikul. Tuntud nii popmuusiku , laulukirjutaja kui ka muusikaprodutsendina. Tõeliselt võluv, andekas ning inspireeriv meesterahvas.

mihkel mattisen

1)Oled selle aastase Eesti Laulu võiduloo “Et uus saaks alguse” viisi ja sõnade autor. Kuidas see laul sündis ja miks leidis tee just Birgit Õigemeele juurde?

Mõned laulud sünnivad konkreetsele lauljale mõeldes, mõned lihtsalt tulevad kusagilt ning veel teadmata, kellele. Seda pala ma ei kirjutanud ei Birgitile ega kellelegi teisele konkreetselt. Ühel päeval tuli aga Birgit minu poole palvega, et kirjutaksin talle uue singli. Kohe lõi mulle pähe, et tahaksin talle esitleda hoopis kolme lugu, mis mul juba kirjutatud olid ja minu arust talle väga hästi sobida võiks. Laulsin need Birgitile ette ning tema arvas samuti, et talle sobiks väga hästi. Nii see pall veerema läks. Nendest kolmest üks ongi “Et uus saaks alguse”.

2)Kes on need muusikud, keda kõige rohkem imetled ja austad?

Neid on tohutult palju. Kuna olen väga laia muusikalise maitsega, niiöelda barokist rokini, siis on ka neid, keda imetlen, väga palju. Kõik, kes teevad oma asja väga hästi ja südamega. Mul ei teki kunagi kadedust, kui kuulen, et keegi on näiteks suurepärase loo valmis saanud. Tunnen alati selle üle hoopis rõõmu ja üritan sealt ka midagi kõrva taha panna. Alati analüüsin, miks on hea. See on arenguks väga vajalik. Juba väikese poisina mängides Mozarti ja teiste geeniuste lugusid alati analüüsisin ja õppisin nende muusikast.
 

3)Kuidas kirjeldaksid oma riietumise stiili? Kust ostad enamasti rõivaid? On sul lemmikud disainerid?

Kodus olen dressipükstes, laval ülikonnas, nende kahe äärmuse vahepeal kannan tihti näiteks teksaseid jne. Ma kindlasti pole mingi moehull, aga vaikselt ikka hoian pilku peal, mis trendid on ja ilusad riided mulle iseenesest meeldivad . Tõsi- kuna olen peaaegu 195cm pikk ning üsna sale, siis on mul riideid tohutult raske leida! Olen jõudnud selle teadmiseni, et näiteks ülikonnad ja triiksärgid on kõige mõistlikum lasta enda keha järgi õmmelda. Mis aga puudutab näiteks T-särke, siis Ebay on suurepärane koht, kust tellida.

4)Kui tihti puhkad ja milliseid riike armastad kõige rohkem külastada?

Niisama puhkama sõidan harva, pigem üritan tööreise ja puhkust omavahel sobitada. Kuna mu töö on ühtlasi ka mu hobi, siis see on ka nagu puhkus. Kui oma kogemuste põhjal soovitada mingit paika puhkuseks, siis ütlen kõhkluseta Koh Phangan, mis asub Tais. Väga ilus koht, väga soe vesi, väga hea toit… Super!

5)Kui tihedane teatri külastaja sa oled? Millist lavastust käisid sa viimati vaatamas?

Teatris ma käin üsna harva. Viimati käisin paar kuud tagasi Estonia ooperiteatris “Printsi ja kerjust” vaatamas.

6)Kas oled ka spordihuviline? Millist spordiala jälgid meeleldi?

Mulle meeldib joosta, rattaga sõita, jõusaalis käia. Koolis mängisin väga palju korvpalli ja nautisin seda tõeliselt, aga kui ühe mängu tulemusena pöial tükiks ajaks paiste läks, sain aru, et pianistile pole see õige ala ning pidin loobuma. Telekast kunagi jälgisin F1 väga pingsalt, aga enam eriti ei huvita. Praegu vaatan aegajalt erinevate alade suurvõistlusi, olgu see jalgpalli MM või olümpiamängud või mis iganes.

7)Nimeta halvad harjumused, mis sind naiste juures kõige rohkem häirivad?

Eks igal inimesel on omad vead ja mitmete vigadega tuleb leppida. Nii meeste, kui naiste puhul. Täiesti normaalne on ka see, et mehed ja naised on erinevad ning mõlematel omad plussid-miinused. Aga elementaarsed asjad peavad ikka paigas olema mõlema soo esindajatel: duši all tuleb regulaarselt käia, hambaid pesta jne. Tühisemad asjad on läbiräägitavad🙂

8)Millise saavutuse üle oled seni oma elus kõige uhkem?

Tööalaseid ja eraelulisi saavutusi on mõttetu võrrelda, niisiis keskendun hetkel eraelule ja selles vallas kahtlemata kõige pikaajalisem saavutus sünnib juunis. See on minu elukaaslase Polina ja minu esimene laps.

9)On sul mingi inspireeriv moto millesse sa usud ja mille järgi ise elad?

Üritan olla hea inimene ning loodan, et siis ka teised on minuga head. Nii, nagu külvad, nõnda lõikad…

10)Kus võib sind lähiajal esinemas näha ja milliste projektidega sa hetkel tegeled?

Praegu on väga palju esinemisi ansambliga Swingers, mille koosseisus olen. See on superlahe bänd, meil on seal sõbrad koos ja naudime igat hetke laval. Mis puudutab lugude kirjutamist, siis praegu tegelen endale uute laulude tegemisega, kuna ma pole ammu midagi salvestanud. Ma parem ei hakka lubama, millal esimene uus lugu ilmub, aga võite kindlad olla, et see peagi juhtub. Lisaks tegelen Violinaga, mille produtsendiks olen ning neil on peagi uus lugu ja video välja tulemas mitmetes riikides. Lisaks on veel erinevaid uusi projekte, neist aga veel vara rääkida.

Lisa kommentaar

