Märt Avandi

Minu Meeste-eri nädala rubriigis Nädala Persoon avab armastatud ja tuntud erakordselt andekas näitleja/laulja/saatejuht/humorist Märt Avandi.

Millal tekkis soov ja otsus saada näitlejaks?

Soov näitlejaks saada tekkis üsna hilja, umbes 18-aastaselt vast. Hea sõber Priit Võigemast oli lavakasse õppima läinud ja tema rääkis, mis seal toimub ja mida ja kuidas tehakse. See tundus kõik nii veider (ballet, steptants, lavakõne, vehklemine jne.) ja samas väga põnev. Sealt hakkas huvi tekkima. Teatrist teadsin ma tegelikult piinlikult vähe…
Kuidas leidsid tee laulmise ja muusikani?

Ma olen maast-madalast laulnud, kitarri hakkasin õppima alles umbes 15-aastaselt. Väga palju olen laulnud koorides, ansamblites, ka solistina kooli ajal. “Tee leidmisest” on veidi kummaline rääkida, lihtsalt olen kogu aeg muusikaga tegelenud, vähem või rohkem.
Kes on sinu kodumaine ja välismaine lemmik näitleja, keda imetled?

Ma imetlen päris paljusid näitlejaid ja minu arvates on eesti näitlejate tase väga kõrge. On mitu kolleegi, kelle tööde puhul olen olnud täis imetlust ja ka salamisi mõelnud, et vot nii vägevalt ma vist ei oska…Nt. Mait Malmsten, Priit Võigemast, Tambet Tuisk, Margus Prangel ja neid nimesid on tegelikult veel. Välismaistest näitlejatest meeldivad mulle samuti paljud, nt. Gary Oldman, Tom Hanks, Kevin Spacey…
Mis on sinu lemmikfilm?

Minu lemmikfilm on millegipärast “Road to perdition”, see on film aastast 2002, lavastajaks Sam Mendes. Mind väga kõnetav ja liigutav film ja imeline muusika (Thomas Newman). Selle filmi juures on minu jaoks lihtsalt kõik paigas.
Millised on need halvad harjumused, mis sind naiste juures kõige rohkem häirivad?

Harjumused on igaühe enese valik ja need mind ei häiri, kuigi jah, nt. purupurjus naine on üsna haletsusväärne vaatepilt. Häirida saavad ikka iseloomuomadused või minu jaoks “vildakad” väärtushinnangud elus. Enesest lugupidav naine on ilus naine. Ka siis, kui ta suitsetab või tarbib alkoholi või teeb miskit muud, mis üldtuntud tavade kohaselt on taunitud. “Üldtuntud tavad” panevad mind tihtipeale muigama.
Nimeta 3 parimat söögikohta, mida ise oled külastanud ja mida julged soovitada?

Ma pole eriline gurmaan ja tean söögikohtadest vähe. Mu lemmiksöök on kõige tavalisem hakklihakaste, nii et ma parem ei soovita.
Milline on olnud sinu parim puhkusereis tänase päevani? Kuhu soovid kindlasti reisima minna ja miks?

Ka reisinud olen ma üsna vähe, mulle meeldib Eestimaal elada ja tugevaim emotsioon olles pikemat aega võõrsil, on koduigatsus. Aga ma olen käinud nt. Jaapanis, Brasiilias, Marimaal (kesk Venemaad asuv soome-ugri autonoomne vabariik), neist viimane oli kindlalt suurim elamus, kultuurišokk. Kui üldse reisida, siis mind millegipärast üldse paelub kõige enam suur ja lai Venemaa, tohutult kirju, kirev, ootamatu ja uskumatu maa.
Kas oled ka spordihuviline? Millist spordiala jälgid meeleldi?

Ma olen suur spordihuviline. Olen kogu lapse- ja nooruspõlve tegelenud kergejõustikuga, sellest tean ma palju ja see pakub mulle ka kõige rohkem huvi. Mul on hea mälu numbrite peale, tean peast peaaegu kõiki maailmarekordeid kergejõustikus.
Millise saavutuse üle oled seni oma elus kõige uhkem?

Mul on imeline perekond, ma pean ikka miskit väärt olema, kui mulle on kingitud selline pere.
On sul mingi inspireeriv moto millesse sa usud ja mille järgi ise elad?

Sa pead arvama, et sa oled väga hea, aga sa ei pea arvama, et sa oled teistest parem.
Ära võta ennast liiga tõsiselt.

Kus võib sind näha esinemas lähitulevikus ja milliste projektidega hetkel tegeled?

Suvi on üsna tihe, anname kontserte Lenna Kuurmaaga ja puhkpillikvintetiga, augustis mängitakse Laitse graniitvillas draamateatri suvelavastust “Saatuse heidikute kuu” ja käivad ühe seriaali võtted, mida hakatakse sügisel TV3-s näitama, aga sellest on veel vara rääkida.

4 thoughts on “Märt Avandi

  1. Nii toredad intervjuud. Jätka kindlasti seda armsat rubriiki🙂 Hannes Võrno intervjuu oli ka ülimalt sümpaatne. Aitäh.

Lisa kommentaar

